Expositie en publicatie over omgeving station en spoorlijn?
Wij willen in de loop van dit jaar extra aandacht schenken aan de spoorlijn die door onze gemeente loopt en aan het station dat er zo’n 100 jaar gestaan heeft. Wij willen dat o.a. doen met een artikel in ’t Olde Stapperst en een expositie in het Koetshuus. Om dat te kunnen realiseren is onderzoek nodig en moet er veel verzameld worden. Er is inmiddels een werkgroepje opgericht, maar we hebben ook uw hulp nodig. Lees verder
Gezocht: informatie over de familie Kisteman

Niek van der Blom schrijft ons:

Ik zoek informatie over mijn voorouders waaronder de familie Kisteman die omstreeks 1800 in Rouveen woonde.

Gezocht: informatie over Jacob Vellenga

Van Theodorus Vellenga ontvingen wij de volgende vraag:

Ik ben bezig met een onderzoek van Jacob Vellenga geb.20-05-1909 te Rotterdam.

Inhoudsopgave 't Olde Stapperst
In de meeste laatste nummers van een jaargang van ’t Olde Stapperst staat een inhoudsopgave van het betreffende jaar en soms van het jaar daarvoor. Inmiddels is de 37e jaargang alweer bijna afgelopen. Het wordt steeds moeilijker om artikelen in oude jaargang terug te vinden. Als u niet vanaf het begin lid bent geweest, heeft u niet alle nummers en dus ook niet de inhoudsopgaven. Daarom hebben wij de complete inhoudsopgave van 1980 t/m 2015 in op onze website gezet. U vindt hem hier. Lees verder
Gezocht: informatie over familie Schurink

Van Jan Willem Dol ontvingen wij de volgende vraag:

Voor één van mijn familielijnen ben ik een heel eind terug in de tijd gekomen.